לייזר טאג vs. פיינטבול

מה ההבדל בין פיינטבול ל-לייזר טאג?

כולנו מכירים את כל אותם הסרטים והסדרות ההוליוודיים בהם הגיבורים מבלים במשחק פיינטבול סוער וכמו-צבאי. משחק הפיינטבול הוא מסורת ארוכת שנים בארה"ב, וגם בישראל פועלים כבר שנים רבות מתחמי פיינטבול שונים. 

בקצרה ההבדלים בין משחק פיינטבול לייזר לבין משחק לייזר טאג – 

  • לא קיים סיאוב.
  • ניתן לשחק בו מגיל שמונה.
  • אין הסבת נזק לגוף.
  • פחות מסורבל.

סוד הקסם של משחקי הפיינטבול והלייזר טאג הוא בכך שהם משלבים אסטרטגיה ואקשן, ומדמים בצורה מהנה ובטוחה פעילות של קרב – ללא פגיעות אמתיות במשתתפים. 

בדרך כלל משחקים אלה מתנהלים בחלוקה לקבוצות, כאשר לכל קבוצה מטרה מסוימת. המטרה יכולה להיות חיסול כל המשתתפים של הקבוצה הנגדית, כיבוש של אזור מסוים או של דגל וכן יכולות להיות מטרות אחרות – בהתאם לרצון המשתתפים. 

מכיוון שמשחק הפיינטבול הוא מוכר יותר יחסית למקבילה של הלייזר טאג, ערכנו השוואה בין הנקודות העיקריות שמבדילות בין שני סוגי המשחקים. כך תוכלו להחליט באמת מתאים לכם יותר אם אתם מתכננים לקחת קבוצת חברים או עובדים למשחק אסטרטגיה צבאית מהנה ומלא באדרנלין. 

Laser Tag מול פיינטבול: מיקום המשחק

את משחק הלייזר טאג ניתן לבצע בכל סביבה שהיא. המשחק מתבצע באופן כזה שבו על כל משתתף מולבש אפוד חכם שיודע לזהות פגיעה של קרן לייזר במשחק ולהתריע על כך. בנוסף לאפוד, כל שחקן מצויד ברובה לייזר שיש לו טווח ירי של כמה עשרות מטרים. 

למעשה, זה כל הציוד שנדרש כדי לקיים משחק לייזר טאג. לכן, כאשר ישנו ציוד זה, ניתן לקיים אותו בכל מיקום שהוא. נהוג לקיים את משחקי הלייזר טאג בחללים שונים, ובמקרים רבים בחללים חשוכים ואפלים, להגברת המתח והריגוש של המשחק. אך ניתן לקיים את משחק הלייזרטאג גם בסביבה פתוחה ובחוץ, ולא בתוך חללים סגורים.  

לעומת זאת, אופי משחק הפיינטבול מצריך סביבה שערוכה לקיום המשחק. זה אומר שיש צורך במתחמי פיינטבול מיוחדים, ולא ניתן לקיים את המשחק בכל מקום. הסיבה העיקרית לכך היא שמשחק הפיינטבול עושה שימוש בכדורי צבע אמתיים. פגיעה של כדורי הצבע יוצרת התזה של הצבע על הבגדים של מי שנפגע ועל סביבתו הפיזית. 

מכיוון שהמשחק יוצר לכלוך רב, יש צורך במתחם מיוחד שבו ניתן להתיז צבע ללא בעיה, ושבו אין צורך לעבור לאחר מכן ולהסיר את כתמי הצבע. 

אלמנט הפגיעה הפיזית במשחק

הבדל משמעותי נוסף בין שני המשחקים האלה הוא בכך שירי של כדור צבע בפיינטבול גורם לפגיעה אמתית בגוף. כמובן שלא מדובר בעוצמה של ירי של כדור חי או של כדור גומי, אך בכל זאת הפגיעה של כדור הצבע עלולה להיות כואבת. מכיוון שכדור הצבע גם מלכלך את הבגדים והגוף, יש צורך בהיערכות לכך מראש ולהתלבש בהתאם. 

לעומת זאת, את פגיעת קרן הלייזר במשחק לייזרטאג לא ניתן להרגיש בגוף והיא אינה גורמת כל נזק או כאב, גם לא הקטן ביותר. פגיעה של קרן הלייזר מורגשת רק בכך שהאפוד שסופג את הקרן מזהה את הפגיעה ובדרך כלל מעביר תחושה של רטט קל. מהבחינה הזו, אין שום השלכות על הגוף ועל הבגדים תוך כדי השתתפות במשחק זה. 

התאוששות מהמשחק וההשפעה על הלבוש

מכיוון שבמשחק לייזרטאג אין פגיעה פיזית בשום צורה, ניתן להתאושש בקלות מהמשחק. פרט לפעילות הפיזית שכרוכה בריצה ובהסתערות במהלך המשחק, ניתן לשחק במשחק האסטרטגיה הזה ולהמשיך לאחר מכן בשגרת החיים ללא שום בעיה. 

לעומת זאת, משחק הפיינטבול מצריך היערכות מיוחדת מבחינת הלבוש וגם מבחינת ההתאוששות לאחר המשחק. שחקני פיינטבול סובלים לעתים מכאבים כתוצאה מפגיעת כדורי הצבע. כאשר הירי מתבצע מטווח קרוב יחסית, הפגיעה עלולה להיות כואבת ולהשאיר סימן. לכן מומלץ לשחק פיינטבול בסופי שבוע או כאשר ניתן לנוח מעט לאחר המשחק, כדי להתאושש ולחזור לשגרת החיים הרגילה.  

Laser Tag או פיינטבול: אז מה עדיף?

אם אתם נהנים ממשחקי אקשן ואסטרטגיה חיים – קרוב לוודאי שתיהנו מאוד משני סוגי המשחקים. יחד עם זאת, משחק הלייזר טאג הוא גרסה חדשנית יותר של סוג משחקים זה ויש בו את אותו האלמנט של האקשן והריגוש ללא פגיעה פיזית וללא השלכות נוספות. ניתן למצוא חברות שמפעילות משחקי לייזר טאג ומתחמי פיינטבול ברחבי הארץ – ואתם רק צריכים להירשם, להשתתף וליהנות.  

רגע! זה עוד לא הכל

אולי זה גם יעניין אותך 👇